FAQ

FAQ - Vind hier antwoord op veelgestelde vragen over solliciteren bij Amerpoort.

Ik wil solliciteren, maar het lukt niet

Wanneer het niet lukt om het sollicitatieformulier te verzenden, kan dat aan twee dingen liggen:

  • Je browser is verouderd: gebruik de nieuwste versie van Firefox, Chrome of Safari
  • Je probeert een verkeerde bijlage mee te sturen: Het is belangrijk dat je de juiste bestandsformaten upload. De volgende bestanden zijn goedgekeurd: .doc.docx.pdf.txt. Misschien heb je geprobeerd als extra bijlage een .jpg mee te sturen zoals de foto van een cijferlijst of een foto van een referentiebrief of een recent project. Helaas kun je deze niet mee sturen als .jpg. Je moet ludieke bestanden zoals een powerpoint van jezelf of een foto opslaan als pdf. Heb je wel de juiste bestandsformaten gebruikt, maar lukt het nog steeds niet? Stuur dan je motivatiebrief en CV naar werken@amerpoort.nl.
  • Je krijgt geen 'sollicitatie succesvol verstuurd pagina': Het versturen van je sollicitatie is helaas niet gelukt. Mogelijk is er sprake van een technische storing. Blijft het probleem, stuur dan je motivatievrief en CV naar werken@amerpoort.nl

Kan ik een open sollicitatie sturen?

Heb jij ervaring in de zorg en wil jij graag bij Amerpoort werken? Kijk eerst eens naar de openstaande vacatures. Zit jouw droombaan er niet bij? Beschrijf waarom jij geknipt bent om te werken op een van de zorglocaties van Amerpoort. Geef in je motivatiebrief aan voor welke doelgroep jij je graag wilt inzetten, in welke functie je dit wilt doen, voor hoeveel uur per week je beschikbaar bent en of je een voorkeur hebt voor een plaats waar je wilt komen te werken. Je motivatiebrief en CV kan je mailen naar: werken@amerpoort.nl. Zien wij een goede match met jouw CV en een van onze locaties, dan bewaren we jouw gegevens voor een geschikte toekomstige vacature. 

Ben je op zoek naar een kantoorfunctie, dan is het helaas niet mogelijk om een open sollicitatie te sturen. Misschien vind je het ook handig om automatisch op de hoogte te blijven van onze vacature. Dat kan via onze jobalert. Wanneer er een vacature ontstaat die voldoet aan één of meer van de door jou opgegeven criteria, ontvang je een e-mail van ons.

Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?

Wie bij Amerpoort solliciteert, solliciteert direct bij zijn nieuwe collega's en/of leidinggevende. Je sollicitatie komt terecht in ons centrale werving- en selectiesysteem. Jouw nieuwe collega's en/of manager krijgen toegang tot jouw gegevens. Zij zullen na de sluitingsdatum samen overleggen over de binnengekomen brieven en je hierna ook zelf uitnodigen of afwijzen. We streven ernaar om je direct na de sluitingsdatum en uiterlijk binnen twee weken na de sluitingsdatum in ieder geval iets te laten horen. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan contact op met recruitment. Lees hier meer over de gehele sollicitatieprocedure. In sommige gevallen komt een uitnodigingsbrief of een afwijzing in de spam terecht, kijk daarom voor de zekerheid ook even in je spambox.

Werk aan de winkel

Leuk als je nog meer vragen hebt. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op! 

Jouw plek bij Amerpoort

“Voordat mijn eerste werkdag was begonnen, kreeg ik al een kaartje van mijn nieuwe collega’s. Daarin stond dat ze er zin in hadden dat ik ging beginnen.”

Bekijk het verhaal van Ruby, Coördinerend begeleider